Roger Waters Tour 2008.

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Roger Waters Tour 2008.

Messaggioda Wolfpack » mer mar 05, 2008 11:51 pm

Mi sembra di notare che non ci sia un topic specifico per il ritorno di Roger Waters in Tour, quindi ho deciso di aprirlo per i dettagli, le news, i commenti e quant'altro.

Pare che si tratterà  comunque di un mini-Tour tra gli USA e l'Europa. Per il momento è esclusa una data Italiana.

Il Tour in questione porterà  in scaletta per il terzo anno consecutivo "The dark side of the moon". Non si sa al momento se nella prima parte dell show o durante il bis ci saranno cambiamenti di brani in scaletta. Inoltre il Managment ufficiale ha confermato che il Concept album verrà  riproposto per l'ultima volta.
Non sappiamo al momento se questo significhi una ripresa del Tour con altri brani in scaletta (o nuovi?) o semplicemente la conclusione di questa Turnè senza ulteriori date (che al momento sembrerebbero improbabili)

Queste le date fin'ora confermate:

27 April Coachella

30 April Denver Colorado

2 May Dallas Texas

4 May Houston Texas

9 May Granada Spain

11 May Holland

13 May Denmark

15 May Liverpool UK

18 May London UK


Coming soon...
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Re: Roger Waters Tour 2008.

Messaggioda Wolfpack » mer mar 12, 2008 1:10 am

Questa è la band definitiva che si esibirà  durante questi pochi spettacoli:

Chester Kamen (chitarra e basso)
Snowy White (chitarra)
Dave Kilminster (chitara e voce)
Jon Carin (tastiere e voce)
Graham Broad (batteria)
Harry Waters (Hammond)
Ian Ritchie (sassofono)
Sylvia Mason James (cori)
PP Arnold (cori)
Carol Kenyon (cori)


Come potete notare è ricomparso Chester Kamen, già  chitarrista durante il Tour del 2002 al posto di Andy Fairweather Low, e una nuova corista, Sylvia Mason James, in sostituzione di Katie Kissoon.
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Re: Roger Waters Tour 2008.

Messaggioda Cluster » mer mar 12, 2008 2:57 pm

Una curiosità ...

Wolfpack ha scritto:Chester Kamen (chitarra e basso)

...

Come potete notare è ricomparso Chester Kamen, già  chitarrista durante il Tour del 2002 al posto di Andy Fairweather Low.


Il fratello di Nick Kamen? :roll:

E niente a che vedere con il ben più famoso Michael, giusto?
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Re: Roger Waters Tour 2008.

Messaggioda Wolfpack » mer mar 12, 2008 2:59 pm

mmm, penso di no.

Poi chi lo sa... considerando che Micheal Kamen collaborava spesso con Roger Waters!
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Re: Roger Waters Tour 2008.

Messaggioda Cluster » mer mar 12, 2008 3:01 pm

Per la prima o la seconda domanda? :lol:

No, dai seriamente... da alcune ricerche fatte in rete sembra proprio che Chester sia il fratello del poppettaro Nick e che i due non abbiamo alcuna parentela con Michael Kamen :wink:
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Re: Roger Waters Tour 2008.

Messaggioda Wolfpack » gio mar 13, 2008 1:18 am

Chester Kamen (born in Hackney, London) is an English guitarist and brother of Singer/Songwriter Nick Kamen and English composer Michael Kamen.

:shock:

Azz, è vero. Sono entrambi suoi fratelli.
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Re: Roger Waters Tour 2008.

Messaggioda Cluster » gio mar 13, 2008 10:59 am

Personalmente mi ricordo che quando Nick kamen divenne famoso come cantante dissero appunto che aveva un fratello affermato musicista. Penso che in parecchi lo abbiano collegato al famoso Michael e per niente al bravo ma allora piuttosto sconosciuto Chester :lol:
Da quel che ho trovato in rete io sembra certo che Chester e Nick siano fratelli e che ci sia un terzo fratello, Barry, artista e pittore, che ha collaborato alla realizzazione di diverse copertine di album di importanti artisti, quali Diana Ross e Manic Street Preachers. Tuttavia pare che non abbiano nessuna relazione con M. Kamen. Lui ha si tre fratelli, ma non sono loro (sarebbe un pò difficile pure anagraficamente, anche se non impossibile, certo)
Si può controllare qui
http://www.nndb.com/people/520/000128136/
O anche sul suo sito personale (http://www.michaelkamen.com) in cui non c'è alcuna traccia o riferimento agli altri Kamen che conosciamo noi :wink:
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Re: Roger Waters Tour 2008.

Messaggioda Wolfpack » gio mar 13, 2008 1:46 pm

Probabile comunque. Forse proprio il fatto di aver collaborato con entrambi ha fatto si che si credesse che siano fratelli. Oltretutto in UK Kamen è un cognome diffusissimo.
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Re: Roger Waters Tour 2008.

Messaggioda Arber » dom apr 27, 2008 4:26 pm

Qui c'è l'ultima intervista di Mr.Roger, fatta da Jimmy Ienner Jr., il dijei che parla su Radio Kaos.
E' molto interessante.

;)

Poi, più in la magari faccio una traduzione.

:D


Jimmy Ienner Jr.

Roger Waters says timeless songs are truthful songs.

It's a happy accident that Pink Floyd co-founder Roger Waters is playing the Pepsi Center. Waters had no touring plan for the U.S. but agreed to a May benefit in Argentina. Playing the Coachella Festival in California seemed like a good warm-up, and that meant time for a few shows in Colorado and Texas. Then the Argentina benefit was canceled. So Waters finds himself on a mini-tour he never intended. The upside, he told Rocky pop music writer Mark Brown with a laugh during a rare interview, is that he'll get to sing the anti-George W. Bush song Leaving Beirut in his home state.

You were booed early on for Leaving Beirut, but a lot of America has come around to your way of thinking. Your thoughts?
I remember the first gig we did on the first bit of the tour (in 2006) was in Camden, N.J. There were lots of military bases around there. I was getting the finger, and there was a certain measure of unrest. In the intervening years that unrest has become a quieter and quieter voice. People have embraced the idea that just because you're an Arab or a Muslim doesn't mean you're one of the "evildoers." We're all people, and we need to understand one another better.

Does revisiting Dark Side of the Moon in its entirety (in concert) bring any new meaning?
It's how strange that the politics of the thing seem to be up to date now. What impresses me most about it is the attachment of an increasingly young audience to the ideas in it and songs like Us and Them, which develop the ideas that you and I have been speaking about here. None of this stuff has gone away, ever.

Some music from your classic era sounds timeless, like Dark Side or John Fogerty's anti-war songs. But some music from that era sounds dated and silly. You managed to avoid that with Dark Side and The Wall. Why is that?
It's because they're truthful and they spring from a passionate attachment to political and philosophical ideals that are based in the experience of others. If you were to name something that you now consider silly . . . not that I want to knock other artists, but you'd probably find the subject matter is fey in some way.

I'm thinking music like Emerson, Lake & Palmer.
Well, that wasn't about anything . . . it was a construct in order to sell records. It didn't have its roots in somebody's passionate belief in human life. It had its roots in wanting to be successful in pop music in the 1970s.

Is it difficult to stage Dark Side and find musicians who can handle the parts?
No. One has to always take one's hat off to Dave (Gilmour) and Rick (Wright), who created the original parts. But I treat it as a classical piece. There are lots of musicians around who are capable of learning the parts as if it was a piece of classical music. The guitar player who plays most of the Gilmour stuff, Dave Kilminster, does it beautifully. He brings his own something to it, but basically they're the notes in Dave's solos. I make no bones about staying very close to the original parts because I think they're beautiful.

I read you're recording an album called Heartland. Any truth to that?
That might well be. It might be called Heartland, or it might be called something else. I have a ton of songs I've written. I keep meaning to get around to going in the studio.

Is it more enjoyable to record with today's technology?
I was reminding myself that back in those days when we were doing a mix of something, all of us would sit down at the mixing board. We'd start the 24-track tape. Everybody would have three or four faders that were their responsibility and pan pots and equalizers and effects and things. You'd run it from the top to the bottom, and it would be a performance. That would be mix one. Then you'd go, "I didn't get this move quite right," and you'd do it again. You'd listen to those mixes and make a value judgment about which one moved you more. Now, of course, it's all digital and it remembers everything you do and you can change minutiae without having to do the whole thing again. It has removed the idea of performance from the mixing of the song.

Some musicians get paralyzed by too many choices.
I always think it's a bit of a handicap, in terms of writing, if you're a virtuoso guitar player or keyboard player or anything else, really. There's a temptation to sort of noodle. However brilliant it may be, it's not writing. I've always thought the fact that I can't play instruments really well has been something of an advantage. It means I have to think about things - what is the effect I'm trying to create here?

Because you're such a crappy musician.
Exactly! (laughs) It's funny you should say that. Just because you're not a virtuoso guitar player doesn't mean that you're not a good musician. It's a sort of fallacy that has been picked upon by my enemies from time to time. Music is actually about communicating feelings to human beings. If you do that within the genre, it doesn't matter if you can't play Chopin preludes on the piano. You're still a musician.

Pink Floyd's one-off reunion at Live 8 has been analyzed to death. But are you yourself a fan of reunions?
I don't think you can generalize about it. It's hard for bands; often half of them are dead. I'm not really keen on the reunion when there's only one bloke left standing. However, if everybody's alive and enthusiastic about doing it, I think they're great. The Live 8 thing was quite extraordinary. Even at our advanced years, we all still seemed to be able to play a bit and sing. I thought those songs we did sounded great. It was very moving for me personally to hear those four musical voices joined together again onstage. And equally very moving to experience the enormous waves of love that were coming off the field at us. It was just fantastic. I loved it.

Will you consider releasing Floyd music from the vaults, like the 1973 BBC broadcast?
It's all out there on bootlegs. I'm not that interested in it.
:scared-shocked:

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Re: Roger Waters Tour 2008.

Messaggioda Ironbell » dom apr 27, 2008 8:32 pm

Arber ha scritto:Qui c'è l'ultima intervista di Mr.Roger, fatta da Jimmy Ienner Jr., il dijei che parla su Radio Kaos.
E' molto interessante.

;)

Poi, più in la magari faccio una traduzione.


che bravo ragazzo che sei :smt001
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p.s. ero Pinknoise e in fondo sento ancora di esserlo ;)

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Re: Roger Waters Tour 2008.

Messaggioda Alexander C. » lun apr 28, 2008 4:52 am

E' Jim Ladd il DJ di Radio Kaos, non Jimmy Ienner Jr,
ma l'intervista di Mark Brown è molto bella Arber, quindi errore perdonatissimo e grazie per averla postata clap clap

EDIT: ho visto su un altro sito che esiste una versione con qualche pezzettino in più. Fondamentale il finale:
"I have started work on the original Wall shows. We already mixed the music and it came out but I own all the film. We did do a multi-camera shoot on videotape back in 1980. We also have some 35-millimeter footage as well. I'm looking at all that at the moment."
The story fans heard was that the footage was shot but unusable.
"It's not unusable. It's not great but it's not unusable. I will find my way through it and make something that is very watch-able, I hope. We'll see."
What's the status of The Wall on Broadway?
"We're proceding with it. I'm still working with Lee Hall. We're on sort of draft four or five of the book. We've been in conversation with Rupert Gould, who is a young English director who's had a huge success in New York with MacBeth, which is why I approached him. I thought it was absolutely brilliant. So it looks like we may have the three of us will be the center of the team to which we'll continue to add. I suspect we may be looking at fall '09 or spring '10. This stuff, trust me, takes a long time. Not the work that we do but one you arrive at a stage you have to find the right theater and this that and the other. It's a long, complex process. But the work isn't going to go away. It's nearly 30 years old now, which is young, as we know, for a piece of theater. It's not going anywhere. People aren't going to suddenly be entirely disinterested in The Wall. They'll be no less interested in two years time. I'm content it should be allowed the time to grow and come to a proper fruition as a proper piece of work for the theatre."

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Re: Roger Waters Tour 2008.

Messaggioda Arber » mar apr 29, 2008 4:36 pm

http://blogs.rockymountainnews.com/rock ... aters.html


Ecco qui c'è tutta l'intervista.



Alexander, mi sbaglio perché Radio Kaos, non lo conosco per niente. :D :lol:

Cmq, Giò ho provato a tradurlo per bene... Ma poi ho visto che ci vuole del tempo... Magari lo farò al lavoro :lol: :lol: :lol:
Cmq, le cose più importanti sono:
- Riconosce la divinità  di Gilmour e Wright nell'aver composto le musiche per Dark Side (quando dice: Hat's off to dave...) :D
- "Prega" (anche se si dichiara un'ateo) Dio, che vinca Obama dal lato Democratico, in modo che Bush se ne vada...
- Ha un sacco di canzoni scritte, ma ancora non è riuscito a darle un senso per metterle in un album. Ha registrato una canzone per ALAS (che non so cos'è) e in questi giorni Clapton ci farà  un'assolo,poi dovrebbe collaborare pure con un'orchestra venezuelana....
- Non sa in che modo farà  uscire il suo album (se per via internet o per qualche compagnia) ma consiglia l'album Dirt Farmer di Levon Helm, ne parla molto bene... (provvedo subito ihihihihi)
- Parla del fatto che non è interessato a far uscire robba tipo le peel sessions, in quanto "ci sono abbastanza bootleg in giro.." :mrgreen:
- E infine (ma forse la più importante) dice che sta lavorando ai video di The Wall, dell'epoca... Certo non sarà  il massimo. Ma stanno cercando di renderlo il più visibile possibile.

E questa è una gran figata, il che vorrà  dire che per il trentennale, avremmo The Wall Live 1980-1981 (VIDEO!!!!) clap clap
:scared-shocked:

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Re: Roger Waters Tour 2008.

Messaggioda Ironbell » mar apr 29, 2008 6:00 pm

grazie Arber clap clap

interessantissimo l'ultimo passo :wink:


per il resto... rimando nel topic appropriato :smt004:
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Re: Roger Waters Tour 2008.

Messaggioda Alexander C. » mer apr 30, 2008 5:24 am

La Comfortably Numb del primo concerto di questa tornata di Roger ha avuto una VIOLINISTA al posto di parte degli assoli di chitarra. Fantastica !
http://www.youtube.com/watch?v=MbUvnX0aguo

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Re: Roger Waters Tour 2008.

Messaggioda DB » mer apr 30, 2008 8:55 am

:shock:
davvero bella...
certo è che quelle note suonate anche solo con un kazoo farebbero la loro Porca figura... per quanto sono belle...

cmq gran bella idea ha avuto Roger :smt001
d'altronde l'unico modo per compensare la mancanza della chitarra dei pink floyd è quello di usare tutti questi escamotage... :wink: :smt003

p.s.
e comunque... ogni volta rimango sempre più stupito dall'eleganza e il portamento di Kilminster :shock: :|


salut! :smt001
[DB]

Quasi tutti pensano che per essere un buon musicista blues uno debba per forza soffire. Io penso che non sia così. A me il blues piace soprattutto come suono. Quando sento certe note provo un autentico senso di felicità... - Jimi Hendrix 11 Feb 1967 -